فرزند دوست داشتنی من

کلاس بارداری

1392/7/9 0:19
نویسنده : نگار
118 بازدید
اشتراک گذاری

پسرم

5 شنبه با بابا یکی از کلاسهای بارداری را رفته بودیم خیلی خوب بود همه چی در مورد زایمان طبیعی اپیدورال و سزارین را یاد گرفتم.

یک مسئله جالبی که ماما گفت این بود که بچه تا آخرین لحظه باید در رحم باشد آخه من که میگفتم طبیعی میخوام باردار شم مامانم میگفت مثل من هم درد زایمان طبیعی را میکشی آخرش هم سزارین میشی ولی ماما گفت:

اولا" خودتون را با کسی مقایسه نکنید

ثانیا" جنین تا آخرین لحظه باید در رحم باشد مثل آدم پیری که عمرش به دنیاست بکشیمش بگیم دیگه بس بود. گفتند بودن جنین در رحم تا زمان درد گرفتن مادر باعث میشه که ریه بچه کاملتر تشکیل بشه و بسیاری از بیماریهای مغزی مثل بیش فعالی هم به دلیل زودتر از موعد به دنیا اومدن جنین است. حالا چقدر از حرفش علمی بود خدا میدونه فقط من به این نتیجه رسیدم که اگه سزارین هم میخواین بشید تا زمان شروع درد صبر کنید.

پسرم من میخوام سعی کنم شما را طبیعی به دنیا بیارم برای همین تو کلاسای آکواژیمناستیک شرکت میکنم و هر روز هم تردمیل میزنم و ورزش میکنم. ببینیم تا چی پیش بیاد.

دوست دارم و انقدر حواسم بهت هست که اگه دکتر نشده باشم لااقل ماما شدم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان زهره
18 مهر 92 19:05
سلام نگار جون من هم دوست دارم نی نی مو طبیعی زایمان کنم اما یه کم دلهره دارم. نمی دونم چی پیش میاد. خدا کنه نی نی شما راحت و سالم به دنیا بیاد عزیزم.
نگار
پاسخ
یه دکتر که قبول میکند طبیعی زایمان کند پیدا کن زمان زایمان اگه طبیعی نشد اپیدورال اگه اونم نشد سزارین با بیحسی موضعی مرحله اخر هم سزارین با بیهوشی. نگران نباش امیدوارم شما هم زایمان راحتی داشته باشی با یه نی نی سالم.